Public Speaking, Creative Storytelling and Strategic Communication Consulting Prowadzenie konferencji, kongresów i debat, doradztwo (CSR/PR/MEDIA RELATIONS)

Artykuły autora: Łukasz Cioch

Audyt Potencjałów Miast

Codzienność przynosi niezliczone przykłady na to, że często brakuje nam dystansu do samych siebie i naszej własnej rzeczywistości - zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Podobnie jest w przypadku miast i ich strategii rozwojowych. Bywa, że mieszkając w konkretnym mieście przez całe życie -...

readMore

Komunikacja jak paralaksa

Z komunikacją jest jak z paralaksą w fotografii - bywa, że "odległość od tematu" spłaszcza i zniekształca całe nasze postrzeganie rzeczywistości!

readMore

Konferansjer i moderator debat...za granicą?

Konferansjerzy najczęściej pracują w krajach, z których pochodzą. Oczywiście, jak w przypadku niemal każdej reguły, i od tej zdarzają się wyjątki. Powód jest prosty - koszty po stronie organizatora. Sprowadzenie godnego zaufania, sprawdzonego konferansjera z innego kraju, na branżową konferencję...

readMore

Wiosna, Wiosna, #WIOSNA, ach, to Ty?

Zestawiając oczekiwania ze stanem faktycznym, dzisiejszą konwencję nowo tworzącej się formacji Roberta Biedronia mimo wszystko zaliczyłbym do udanych. Patrząc na całokształt, w skali 0-10 przyznałbym 5 punktów. Dlaczego zatem „mimo wszystko” i co taki a nie inny przebieg "nowego" na polskiej arenie...

readMore

Why suffer through public speaking training?

Why should you ever consider going through a formal public speaking training process, even (especially!) if your professional role has consistently involved addressing a variety of audiences on multiple occasions, over many years and across different jobs? Here's the shortest text, in answer to the...

readMore

Tajemniczy gość Twojej konferencji (audyt)

Niezwykle rzadko zdarza się w Polsce, że organizator dużego eventu (konferencja, kongres, targi, forum) zleca usługę "audytu konferencyjnego", na kilka tygodni przed wydarzeniem. Powodów takiego stanu rzeczy, jak zawsze, jest wiele, jednak być może najważniejsze spośród nich łudząco przypominają...

readMore

Why #CREATIVITY matters, more than you think

Between June 12-14th, I felt lucky and honoured (neither an exaggeration nor a courtesy statement) to emcee one of the most thought-provoking events in this year's calendar of on-stage assignments, UNESCO's 12th Annual Meeting of the Creative Cities Network (#UCCN). As the name suggests, the event...

readMore

The 'Invisible' Change in 'Polish Attitudes'

Yesterday, I was lucky to emcee the biggest investment fund conference in Poland (Fund Forum, 8th edition). A very interesting experience in its own right, no doubt, packed with data, projections, forecasts and a healthy dose of good humour. Little did I know, however, that after I finished with...

readMore

Drone Murmurations and Marketing Unplugged

Drones are the world's favourite new toys. Whether you live in Poland, Panama, Peru, Portugal or Papua New Guinea, chances are you would have seen one by now. If you haven't, don't worry, it's probably only a question of time before drone murmurations become the next big thing for 'nature'...

readMore

The next generation of conferences

I've just come back from a 2-day conference in Kraków called Open Eyes Economy Summit 2017 (#OEES), which may have been the 50th event I have attended, this year alone. Even though I usually work at conferences (as emcee, debate facilitator, creative adviser, 'film spot' producer, quality auditor...

readMore

The most important question of public speaking

So what is the most important question every public speaker should ask themselves? Is it how long they should speak? What they should be wearing? How they should be standing, holding their hands or moving their head? Or is it none of the above?

readMore

Nieubłagane statystyki polskich dróg

W 2016 roku na polskich drogach doszło do 33 664 wypadków, rannych zostało 40 776 osób, zginęło 3026! 40 tys. rannych to odpowiednik liczby mieszkańców takich miast jak Świdnik, Żyrardów, Mińsk Mazowiecki czy Świnoujście. Dlaczego mimo upływu czasu, postępu technologicznego, coraz lepszej...

readMore

As millions will be watching an Apple commercial

Today, tonight (depending on the timezone you're in), hundreds of thousand of people, occasionally referred to as geeks, hipsters and techies (with varying degrees of affection, depending on who's talking), have their favourite premiere of all: iPhone 8, the most iconic consumer toy of the 21st...

readMore

Brands, Ghosts of the Past and Social-Media Angst

An interesting article was published by the BBC this morning . Its telling headline reads: 'We should give back art looted by the Nazis'. Given it's over 70 years since the War ended, one feels almost tempted to indulge a theory or two about why initiatives like the one described in the article...

readMore

Donald Trump and Public Speaking Skills

In case you are still wondering what Donald Trump’s favourite body-language gesture might be, watch his 6 July 2017 Warsaw address and you will you get your answer right away. Whether you like it or not, you will get it as many as 44 times, in the first 4 minutes into the speech, that is. Having...

readMore

The art and science of great interviews

Doing interviews is not easy. A bit of a paradox, really, given we live in a time when just about everyone is doing interviews with everyone, including themselves. Today, interviews are manufactured in bulk and broadcast for global audiences, on vlogs, YouTube channels and across traditional media...

readMore

10 Years of Greatness vs. Great Challenges Ahead

Kraków’s Film Music Festival (FMF) is, without a shadow of a doubt, one of the city’s most spectacular cultural feats, in at least two ways. From its very first edition, 10 years ago, it has captured the imagination of crowds (experts and fans alike), consistently delivering unique, high-quality...

readMore

Sophia Loren i Konferansjerzy

Zbliża się DZIEŃ KOBIET więc może warto zacząć od akcentu zaczerpniętego z klasyki gatunku. Sophia Loren powiedziała kiedyś, że sukienka powinna być jak ogrodzenie z drutu kolczastego - spełniać swoją funkcję, nie zasłaniając widoku. Choć tego rodzaju analogia zdecydowanie nie sprawdzi się w...

readMore

The New Age of Musketeering

Some people are DREAMERS, and so they spend their lives dreaming of and about things they will one day be able to do, buy, enjoy or otherwise get hold of. Others are the so-called DOERS. Their first impulse is to do things, as opposed to talking about them, indefinitely. Finally, there is the third...

readMore

« wstecz | w górę